tirsdag den 3. juli 2012

Tivoli

I dag tog vi en tur i Tivoli; Allan og jeg har wildcard, så det er jo bare om at komme afsted. Vi kørte fra solskin og blå himmel direkte ind i skyer og regnvejr i KBH...ikke lige en del af planen. Når man først har lovet 4-årig, at vi skal i Tivoli, så kan man ikke trække i land pga regnvejr (selvom vi jo alle havde sommertøjet på og ingen jakker med...). Det stoppede heldigvis med at regne efter en halv times tid, og solen kom da også frem i løbet af dagen.

 Julia i veteranbilerne - en af de ting jeg tør hun prøver alene...
Manden og Julia i den gamle karosel

Jeg syntes, Tivoli er et dejligt og smukt sted. Fordelen ved at have wildcard er, at vi sagtens kan tage derind og være bare et par timer og så hjem igen. Men jeg blev noget overrasket da en kontrollør sagde, at Alberte skulle have billet eller turpas for at prøve noget. Jeg var sikker på, at børn under 3 år kunne prøve sammen med deres forældre, men der blev jeg klogere. Alberte kom dog en tur med i "den flyvende kuffert" og i "minen" uden regning...
Der blev spist candy floss, is og så spiste frokost på et lille fish'n'chips-sted, som virkelig var godt. Det var friskfanget torsk i tynd sprød dej, hjemmelavede øko pomfritter og god remulade. Virkelig virkelig godt og ikke så dyrt - det vil jeg klart anbefale!

Nu er jeg landet i sofaen og satser på at bruge aftenen i selvskab med det her:

 Chokolade....
 Mums....
 The...
Mit granny stripes tæppe, der måler 125 cm...kun 75 cm mere så er det færdigt!

Lykken er glade børn...

Kram J

Ingen kommentarer:

Send en kommentar