torsdag den 19. juli 2012

Cookies, træthed, stor pige og lillebror



Vi har bagt cookies i dag. Nok verdens bedste cookies, hvis du altså spørger mig - måske fordi vi altid kommer meget mere chokolade i end opskriften lige foreskriver...

Jeg har ramt en eller anden form for træthedsmur (troede kun det var i starten af graviditeten man var umenneskelig træt?!). Kombinationen massiv træthed og to børn der stadig har sommerferie er ikke lige den bedste - godt vi har mormor til at aflaste lidt i dagtimerne. Fra mandag skal begge piger afsted i henholdsvis dagpleje og børnehave - jeg glæder mig til at kunne tage en middagslur. Næste år skal vi helt sikkert lige planlægge ferien lidt bedre, så Allans ferie falder samtidig med dagplejens, og så skal vi med 100% sikkerhed ikke sidde i regn-danmark i 3 stive uger. Italien here we come!

Julia er vokset 5 cm over de sidste 2 måneder. Noget af et ryk, og det kan ses på hendes tøj - ja i det hele taget ser hun bare så stor ud. Tænkt at hun for 4 år siden var en lille bitte en på 2290 gram og 45 cm. Hun har været så uheldig at få helvedesild (troede det var noget man fik når man var 50+), men der er efterhånden kommet sår på alle blærerne, og hun er ikke så plaget af det. Tror det bliver en hård nyser for hende at skulle tilbage i børnehave efter 5 ugers ferie - godt at vi kan tage noget korte dage og en fridag i ny og næ (elsker altså det her evighedsbarsel...).
I mandags var jeg til jordemoder (og jeg er ret så vild med min jordemoder). Alt var så fint så fint, og lillebror er vurderet til ca 2400 gram. Syntes nu han fylder godt efterhånden, og maven er også sunket en del over de sidste dage. Glæder mig til at møde ham, til lugten af baby, til at amme, men jeg er også meget meget spændt på, hvordan det lige skal gå med en på 19 måneder og så en lille baby - Julia var trods alt 2 år og 10 måneder, da Alberte kom.

Lykken er at smide sig på sofaen efter aftensmaden; mormor rydder op og manden sørger for børnene...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar