tirsdag den 10. juli 2012

Tirsdag

Vejret er jo ikke ligefrem sommerligt i disse dage; det betyder en masse hygge indendørs, hvilket jo også er ok, selvom det efterhånden mest minder om efterårsferie i stedet for sommerferie.

Alberte hygger med en bog på pudemadrassen. Det er helt vildt som hendes sprog udvikler sig her i ferien. Der kommer nye ord hver eneste dag, og hun bruger meget tid på at få læst bøger eller selv kigge i dem.

 Julia laver tændstiksmænd og koner med masser af perler og tapet tøj. I dag fik vi også lavet lidt møbler til hendes lille familie. Hun hygger både med produktionen og den efterfølgende leg.



Sættekassens makeover er næsten færdig - mangler kun de tre nederste rækker, da de kun har fået maling en gang. Jeg har lige givet den anden gang, men den skal have tredje gang og så skal der tapet i. Resultatet er jeg helt vild med, og jeg er så glad for den gule farver og de fine tapeter. 

Aftensmaden; ikke dårligt at finde en kalvemørbrad i fryseren. Har i nogle dage haft lyst til bønner, kartofler og bearnaisesauce - og det fik jeg så i dag... 

Og når det nu regner, så kan man jo lige så godt bage en kage. Den var god, og jeg er helt sikker på, at jeg skal ud og have en stykke mere. Vores jordbærmand sagde, at de danske jordbær sang på sidste vers nu, så det er bare om at nyde dem nu.

Babymaven vokser, og jeg er ved at være der, hvor jeg er lidt (læs meget) træt af den tykke mave, vandet i benene/fødderne og kramperne. På den anden side så stresser jeg en lille smule, da jeg nærmer mig 35+2, hvor Julia blev født - ikke at jeg regner med at det sker igen, men alligevel... Jeg tror jeg vil få skrevet en lille liste over ting vi mangler til ham den lille, og så få styr på det. Tænker lidt, hvor de sidste 30 uger er blevet af...måske er det bare sådan, når det er tredje gang?

Babymaven; stor og rund...

Lykken er søde børn, god mad og masses af hygge...

Kram J

Ingen kommentarer:

Send en kommentar