søndag den 29. juli 2012

Så gik der endnu en dag

Jeg syntes for tiden, at dagene flyver afsted; når lige at aflevere børnene, og så syntes jeg nærmest, at jeg er på vej op for at hente dem igen, inden jeg når at blinke... Og weekenderne ja de går endnu hurtigere, måske mest fordi manden kun har fri om lørdagen, så vores weekend sammen som familie er lidt kort.

I dag har vi leget med negleak. Julia har for første gang givet os andre neglelak på, og det var hun egentlig meget god til. Havde måske ikke selv valgt ti forskellige farver, Hello Kitty negleklistermærker, manden havde nok heller ikke valgt at få neglelak på, men sådan blev det altså. Legen tog faktisk nye dimensioner, da manden fik en af mine kjoler, klistermærke-øreringe og en stor blomster halskæde på. Julia syntes, det var evig morsomt, at far var klædt ud som dame, og hun grinede og grinede (det gjorde vi andre nu også...).

Det lyser ud af hende, at hun syntes det er ret så sjovt, og hun er ret så stolt over at nu kan hun også det. På billedet er det mormor, der lægger negle til - og med det udvalg af neglelakker, vi efterhånden har i det lille hjem, så kan jeg nu godt forstå, at Julia ikke kan begrænse sig til en farve på alle ti negle. Og ja prinsessekjole sidder mere eller mindre fast på Julia; den skal dog ikke på i børnehave imorgen.

Efter manden havde fået neglelak på, foreslog jeg noget mandigt arbejde, som at sætte vores to nye sengelamper op. Det irriterer mig stadig en lille smule, at jeg ikke kan finde ud af det der med at bore og være handy-kvinde...hvorfor er det egentlig, at jeg ikke kan det? Lamperne kom op, og de er blevet rigtig fine. Jeg fik selv boret huller i lågerne i Julias legekøkkens låger (!!!), og fik sat små porcelænsgreb fra Søstrene Grene på; resultatet er bare så fint og helt perfekt.

Vi har også været til Havnefest os tøser, mens manden var på arbejde. Det var mest (læs kun) for Julias skyld vi tog derned, for jeg syntes faktisk det er for dyrt og for dårligt. 250 kroner for 10 billetter til Ankers Tivoli, som hovedsageligt består af forlystelser, der er 30 år gamle. Men Julia elsker det, og ja så er de penge jo givet godt ud. Kan jo forudse, at vi til næste år også skal have billetter til Alberte...det bliver vidst en dyr omgang. Vi hyggede, spiste en fiskedelle, drak en sodavand og fik en is.

Lille Alberte Lækkermås er rigtig begyndt at lege med sine dukker. Hun kysser dem, putter med dem, giver dem creme på, lægger dem til at sove i dukkevognen og fører lange uforståelige samtaler med dem. Har flere gange forsøgt at få et billede af det i dag, men Alberte ser kameraet i løbet af sekunder og så kommer det selvvanelige "SMIL" ud af munden på hende, og hun jagter kameraet for at se billedet.

De fleste billeder ender som dette, og man kan næsten høre hende sige "SMIL". Men hun er godt nok sød, når hun leger mor og barn - og selvom vi ikke lige kan fange det på kamera, så kan vi jo nyde, at hun leger og tuller rundt...minder er jo andet end det der er fanget på film.

Imorgen runder jeg 37+0 ifølge nakkefoldsscanningen (ifølge mig selv er jeg jo 37+4 i dag). Jeg skal til jordemor imorgen, hvilket jo altid er hyggeligt. Nu må vi se, hvornår den lille mand har tænkt sig at komme til verden - måske skulle jeg se, at få pakket den der taske til hospitalet. Navnet er stadig uvist; vi vakler mellem Jakob, Villads, Nikolaj og Mikkel (jeg er mest til de tre første og manden mest til det sidste). Tror faktisk ikke, at vi beslutter os, før han er her. 

Lykken er multifarvede negle på hele familien.

Kram J

Ingen kommentarer:

Send en kommentar