tirsdag den 31. juli 2012

Der dimses...

Julia holdt en fridag fra børnehaven - når hun først vågner klokken 9, så er løbet ligesom kørt for at nå i børnehave inden 9.30. Vi brugte det meste af formiddagen på at dimse; vi lavede æsker, som Julia tegnede og limede perler på, vi lavede perleplader til uro, der skal hænge over lillebrors seng og Julia lavede masker. En helt igennem rolig og dejlig formiddag med min store pige.


Det kreative blev lidt mere udfordrende for Julia her til eftermiddag, hvor hun VILLE lære at hækle. Og selv om hun er meget ihærdig, så er det bare ikke lige så nemt for fingre på 4 år at hækle. Hun blev sur og frustreret over, at hun ikke kunne. Det er sjovt at se, at der er nogle ting hun vil lære; bogstaver, at skrive, løse opgaver i før-skole bøger, hækle osv - og når det så kommer til at cykle og andet i den dur, så giver hun op nærmest, inden hun er begyndt. Det er vidst en kreativ ung dame, vi har os.

Mit zig zag tæppe er lige nu på stand-by, for Julia vil gerne have "sådan et strikket tæppe til min seng...bare ikke i de der prutte farver" (hun syntes åbenbart at de smukke nye jordfarver fra Søstrene Grene er ret så prut-agtige...). Her til aften er jeg gået i gang med et granny stripes tæppe til hende i tøsefarver. Hækler det med dobbelt garn og på hæklenål 4, så det går rimelig hurtigt. Syntes nærmest det er alt jeg laver lige nu, der så bliver efterfulgt af en Julia version - men det er da rart, at hun sætter pris på det hjemmelavede...det skal hun nok nå at blive frygtelig træt af på et tidspunkt :)

Lykken er helt og aldeles din egen!


Kram J

Ingen kommentarer:

Send en kommentar