lørdag den 30. juni 2012

Sur gammel kone, solskin og vintage tapet

Igår aftes der følte jeg mig virkelig som en sur gammel kone. Klokken var vel omkring de 23.30 og jeg var lige gået i seng efter at have været inde ved Alberte og give hende en flaske (ja hun får somme tider en flaske sidst på aftenen). Idet jeg lukker døren til hendes værelse, så begynder det; høj musik (som i HØJ musik), mennesker der skriger, lastbilen der dytter...altså studenterne! Krydsede fingre for at de bare kørte forbi, men det gjorde de ikke, for det var naboens søn, der var blevet student. Og det er jo dejligt og skønt og alt det der med studenter, der er glade og kommer hjem til mor og far skidefulde og får deres 20 pizzasnegl på samme dag. Men i aftes, der tænkte jeg bare "hvis i vækker Alberte, så slår jeg jer ihjel! Og helt ærligt kunne i ikke lige tage hensyn. Dengang jeg blev student, der var vi altså stille da vi ramte mine forældres hus kl. 23.30 osv osv osv". Så i stedet for at være 28, så blev jeg lige 68, sur, indebrændt og på nippet til at gå derind og sige: "dæmp jer lige lidt!". Musikken kørte dog ikke mens de var inde og få mad, men efter 10 minutter så startede den igen nu med følgesvend af en sirene (som i let røven vi skal videre sirene). Den fik så lige lov til at hyle derudaf i små 10 minutter. Men men men ingen børn vågnede, og jeg kunne vende tilbage til min egen alder og tænke, at det jo kun er den ene gang man bliver student, så selvfølgelig skal de larme og være glade.

Vågnede i dag til blå himmel og sol - hvilken ny fornemmelse. Turen gik derfor til strandlegepladsen og vi måtte også lige forbi min gamle ungdoms arbejdsplads Hornbæk Ishus (hvis i kommer forbi Hornbæk, så gør jer selv den tjeneste at smag en af deres is - vaflerne er hjemmebagte og er de bedste i hele DK).


 Lille pige, stor is og stor lykke!


 Stor pige, stor is og stor lykke!

Det ser desværre ikke ud til at solen har tænkt sig at blive; der er skyer på vej og det er trykkende varmt; altså det lugter lidt af en omgang regn og torden. Men lidt sol og varme fik vi dag, og det var dejligt (selvom mine fødder bliver til elefant-fødder, når temperaturen kommer over de 18 grader).

Posten kom med dette smukke vintage tapet i dag, som skal på kommoden i soveværelset. Det er en anelse lysere, end jeg lige troede, men det er bestemt ikke et minus. Glæder mig til at se på det hver eneste dag.

Lykken er is fra Hornbæk Ishus...


Kram J

Ingen kommentarer:

Send en kommentar