torsdag den 21. juni 2012

Ude godt, men hjemme bedst

Det må i sandhed være sådan vores børn har det. Vi drog mod lalandia billund mandag; og meningen var, at vi skulle være der i to nætter - mest for at komme i Legoland (da jeg egentlig ikke er så meget til det der vandland-noget). Julia havde glædet sig helt vildt, men allerede efter 6 timer i hytten, så ville hun gerne "hjem til vores gamle hus". Natten gik med skrig og skrål fra begge piger, der bestemt ikke kunne finde ro i de nye omgivelser...

Tirdagen blev brugt på et halvhjertet besøg i Legoland (rigtig rigtig glad for at vi smed næsten 900 kroner for at komme ind). Og ja så kørte vi hjem. Vi landende i "vores gamle hus" kl 22 tirsdag aften; lykken for at være hjemme var til at se på begge piger, der kviterede med at sove fra omkring kl 23 til (og nej jeg lyver ikke) 11.45 næste dag.

Hjemme har vi nydt vejret i haven og jeg har fået lavet lidt kreative projekter færdige. Fik i fødselsdagsgave de 12 månedsplatter fra Bjørn Wiinblad af min svigermor, og efter at have set, hvor fine de kunne blive her, så brugte jeg hele aftenen igår på at male. Glemte faktisk helt at spise aftensmad, fordi jeg var så optaget af at få platterne malet.


Det færdige resultat - den gule har jeg dog lavet om i dag. Planen var, at alle 12 skulle op og hænge bagved pigernes lille slagbænk, men vi endte med kun at hænge 7 af platterne op - ellers blev det for meget, så nu må jeg bare skifte lidt rundt på dem.

I haven er pæonerne og roserne sprunget ud, og jeg syntes det er dejligt at kunne hente blomster i min have. Er spændt på at se, hvor meget af den eng-blanding jeg såede sidste år i haven, der kommer igen i år.

De er simpelthen så smukke vores roser, og de dufter mindst lige så godt som de ser ud.

Julia plukkede sin egen lille "buket" igår, og jeg syntes den er meget sød og dekorativ. 

Alberte lige inden sovetid - hun syntes det er meget morsomt at få sutter på øjnene. 

Julia, der bare er så dejlig og bliver så frygtelig stor (og til tider en smule teenage-agtig). Hun nyder virkelig at have sommerferie i 5 uger, hvor hun kan tegne hele dagen og bare tulle rundt i nattøj.

I dag blev hele min gamle studiegruppe færdige som sygeplejersker (med flotte karakterer: 3 12-taller og et 10-tal). Jeg var oppe og sende god karma ind gennem døren og ønske tillykke bagefter. Underligt at tænke på, at jeg kunne have været færdig i dag - men så havde vi jo ikke Alberte Lækkermås, og hende vil jeg altså ikke undvære. Titlen som sygeplejerske skal jeg nok få, når jeg engang er færdig med at lave dejlige børn.


Lykken er at være hjemme i vores gamle hus ;) 



Kram J

Ingen kommentarer:

Send en kommentar