onsdag den 13. juni 2012

Færdig?!

... eller i hvert fald næsten færdig med alle de (store) projekter, som skulle laves herhjemme. Stuen har fået maling både på vægge og loft, og der er kommet nyt tapet op på vores endevæg.

Første bane nyt tapet, der bliver sat på. Jeg syntes egentlig vores gamle tapet stadig var pænt, men det var for mørkt til en hel væg og det blev meget brunt i brunt med en brun sofa også. Det har virkelig lysnet og åbnet rummet op, at væggene nu er hvide (i stedet for sandfarvet) og at tapet ligeledes er hvidt med et diskret mønster. Manden var bange for, at væggen ville komme til at ligne en brudekjole, men det syntes jeg bestemt ikke den gør (han snakkede også noget om programmet "Herre i eget hus"... og om han snart var kandidat?!). Kommer lige med et billede af det færdige resultat, når vi har fået sat lamper, billeder osv op igen.

Når vi nu havde alle møbler samlet i midten af stuen, så har vi også flyttet lidt om på vores spisebord og pigernes legeområde. Nu skal vi så lige finde en lampe til over spisebordet - og jeg er bange for at det bliver en prøvelse...

Så de projekter der mangler (og som kræver at manden hjælper mig) er:
- Paneler under køkkenskabene - de skal bare skæres til og sættes op, så tror egentlig det er en ret let opgave, men af uvisse årsager bliver den ikke lavet.
- Fodpaneler i gangen
- En lille fuge rundt i kanten på bordpladen i køkkenet
Det var det...ikke meget når man tænker på at listen for 4 uger siden var meget meget lang og meget meget uoverskueligt.

Min egen liste med projekter, der skal laves er en del længere, men det gør ikke noget for de er af den hyggelige slags. Nu hvor der er styr på de store flader herhjemme, så kan jeg også bedre bruge tid og energi på de små hyggelige projekter.

Nårh ja, så blev jeg jo klippet igår; kort, som i kort kort. Og jeg smider gerne et billeder, når jeg ikke lige har maling i håret og ikke har sat det sådan rigtig. Jeg er vildt glad for det, og er sikker på, at det var det rigtige at lade lokkerne falde.

Lykken er at vi har ferie lige om lidt...


Kram J

Ingen kommentarer:

Send en kommentar