onsdag den 16. maj 2012

Tjek, tjek, tjek

Først vil jeg indføre et lille fast indslag her på bloggen; nemlig "lykken er...". Hvert indlæg skal indeholde dagens lykken er, fordi jeg tror, at hvis jeg ser på tingene positivt, bliver jeg mere positiv - og hver eneste dag bør indeholde lykke i en eller anden form.

Lykken er, at vi har knoklet med huset i dag - og det bliver pisse flot! 

Vi har en to-do-list som er meget meget lang. Den består hovedsageligt af malerarbejde og færdiggøren af diverse husprojekter. Men nu er vi (endelig) kommet igang. I går fik mormor og jeg malet Albertes værelse og et kedeligt IKEA skab fik en makeover med lilla maling og tapet. I dag fik manden og jeg malet køkken og gang til trods for febersyg Alberte, der ikke vil sove, når hun er syg (længe leve mormor der lige går en tur rundt om søen med hende, så vi fik lidt arbejdsro). Fliserne i køkkenet har jeg malet en lys tyrkis. Manden syntes den er for fesen i farven, men jeg syntes, den er perfekt. Som med alle andre projekter erfarer jeg, at det tager længere tid, end jeg troede - den der tørretid maling har er jo lang - men det vigtige er, at vi nu er i gang. Og så er det skønt at kunne tjekke af på to-do-listen. Smider nogle billeder herind, når køkkenet er helt færdigt.

Her om aftenen har jeg min helt private to-do-list, som består af syning (ikke på maskine, da det jo larmer), maling, hækling - ja alt hvad der kan laves i hænderne. Er i gang med et patchwork tæppe i sekskanter, som jeg syr i hånden. Jeg er ca 1/4 del af vejen, men må holde pause, da min ene finger har det skidt - og jeg dur ikke til et fingerbøl. Så i aften vil jeg gå i gang med at hækle nogle oldemor firkanter til et sengetæppe til Albertes seng. God aften derude.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar