torsdag den 24. maj 2012

En hems bliver til

Alberte er begyndt at sove 13 timer i streg om natten; det er dejligt, men det ville være rigtig dejligt, hvis jeg også kunne sove igennem. Et er, at jeg er oppe og tisse x antal gange, noget andet er at varmen driller, noget tredje er at de skønne kramper i mine fødder er kommet, noget fjerde er at maven er ved at fylde godt og det er svært at ligge godt... Men jeg vågner mindst to-tre gange om natten, fordi jeg tænker "er hun nu ok?". Med en Julia, der altid har sovet bedst hos os (og stadig sover i samme rum som os), så er det svært at vænne sig til, at Alberte sover bedst alene i sin egen seng på sit eget værelse.

Frisk ung dame, der er klar til en dag i dagpleje...

I dag er vi gået i gang med at bygge en hems på vores soveværelse (som jo også er Julias værelse). Den har været længe undervejs, men nu kom vi endelig i gang. Det skal nok blive rigtig godt - og jeg tror, Julia glæder sig til at kunne kravle op og dimse med barbie uden Alberte deltager. Selve byggeriet er ikke videre ophidsende, men jeg glæder mig til at skulle indrette den lille hyggelige hule under hemsen og selve hemsen.

Sådan ser den ud lige nu (med rod og det hele). Der skal sættes gelænder op og så skal vi have købt en stige - satser på den er klar til maling imorgen.

Ellers er dagen blevet brugt på at male diverse møbler. Købte jo to bogkasser med skuffer i midten i sidste uge; de skal fungere som børnesko-skab og opbevaring i vores lille gang. Den ene er malet gammel rosa og den anden en mørk lilla. Der skal tapet i rummene (har i dag modtaget 5 forskellige fra Anita på trendsales og skal lige finde ud af, hvilke jeg skal bruge), og så skal der nogle porcelænsgreb på.



Så gik jeg også i gang med et lille skab, som jeg har købt i vores lokale genbrugsforretning. Hold nu op hvor tager det lang tid med alle de små "vinduer" der skulle tape på. Har givet det to gange i dag, men tror altså det skal have en gang mere imorgen - og så skal der selvfølgelig tapet inde i skabet.


Eftermiddagen og aftenen er blevet brugt sammen med gode venner og lækker hjemmelavede burgere på grillen. Det er altså dejligt at kunne spise ude nu! Alt i alt en dejlig dag - hvor Julias hud har det meget bedre (kombien en hel allergipille og dermolog creme fungerer rigtig godt!).

Lykken er en dag som denne!

Kram J

Ingen kommentarer:

Send en kommentar