mandag den 5. november 2012

Mandag morgen

Så nåede vi til mandag igen; og her er stille, fordi det er kun mig og en sovende Villads, der er hjemme. Villads er stadig forkølet og hoster - havde ham ved lægen ikke mindre en fire gange i sidste uge, men dommen er og bliver, at det er en virus. Jeg kan godt mærke, at den lungebetændelse Julia havde for to år siden har sat noget frygt i mig, og jeg bekymrer mig meget om den lille mands ve og vel - så i disse dage gør jeg mig flittigt brug af min meget søde og meget forstående læge...

Dagne i dag står på oprydning - det gør den næsten altid om mandagen. Jeg kan mærke en spirrende lyst til at rydde godt op i tingene, få mere orden og måske flytte lidt rundt på dimser, lysestager og andet nips. Det kilder også lidt i krea-fingrerne, men jeg ved ikke helt hvor jeg skal starte og slutte i alle de ideer jeg har - kender I det?

Den fine Liebe kop kom med mig hjem i lørdags - har sukket efter den længe, og nu fik jeg altså en og manden fik også en (den står der selvfølgelig far på). Den er perfekt til en god kop kaffe med mælkeskum.

Nu kalder Villads...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar