onsdag den 8. august 2012

Kærestedag, hverdagsgrublerier og alene hjemme...

I dag har manden haft fri (det har han altid om onsdagen, da han jo arbejder om søndagen). Som regl - som i nærmest altid - har vi børnene hjemme om onsdagen, men ikke i dag. I dag kørte vi helt alene bare os to en tur på fisketorvet for at ose, holde i hånden og bare være kærester. Det var rigtig rigtig hyggeligt og dejligt at få snakket sammen uden at der lige var et barn, der skulle et eller andet, sige et eller andet, ville have et eller andet. Vi fik købt lidt nyt tøj til manden, drak en iceblend hos baresso, grinet rigtig meget, snakket om livet... Alt i alt bare en dejlig dag sammen med ham min gode mand.

I går brugte jeg meget af dagen på at tænke på barsel nummer tre, og hvordan vores hverdag skal fungere. Jeg kunne mærke, at jeg havde brug for mere struktur på hverdagen; både af hensyn til pigerne men også af hensyn til mig selv, så barslen ikke kun kommer til at handle om aflevering, handle ind, gøre rent, hente børn, lave mad. Vi fik snakket om det i dag, og det har givet lidt ro på, at vi ligesom har fået lagt en plan for, hvordan hverdagen helst skal køre. Det er ikke de store ændringer, der skal til; egentlig handler det mest om, at vi får en bedre morgenrutine, hvor manden afleverer begge piger.

I morgen skal jeg være alene hjemme for første gang i mange uger. Vi har jo holdt ferie over de sidste 7 uger; manden i 3 uger, pigerne i 5 uger og mormor i 5 uger sådan med overlap. Men imorgen skal manden arbejde, mormor arbejde og pigerne afsted. Jeg har selvfølgelig mange planer for, hvad jeg skal lave - nu må vi se om den gravide krop vil lystre...

 Julia er blevet ret vild med at male på gipsfigurer. 
Julia og nok mest manden er i gang med at bygge en båd; idéen er Julias, men det er vidst manden, der står for projektet.

Lykken er den gode mand jeg er gift med!

Kram J

Ingen kommentarer:

Send en kommentar