søndag den 5. august 2012

....

Tænker at mine to dejlige søde piger i nat havde slået sig sammen i et "nu-skal-vi-vise-mor-og-far-hvor-hårdt-det-bliver-med-en-lille-baby-i-huset-igen"-attentat. Det betød, at vi mellem klokken 00 og klokken 5 var oppe 4 gange med en møj sur, lettere hysterisk, halv-sovende Julia og 3 gange med en Alberte, der bare ikke helt ville give sig. De havde timet deres attentat så godt, at man lige nåede at tænke "nu sover de begge to" og selv hengav sig til søvnen, men men men så var der en, der begyndte igen. Da klokken var 5 var der (endelig) ro på dem, så vi fik da sovet til knap 8 uden forstyrrelser.

Jeg havde forberedt mig på en uendelig lang dag med trætte børn og en meget træt mig, men det er faktisk gået ret ok. Jeg havde en lille krise, da Alberte kun sov 45 minutter til middag og vågnede i det sekund jeg lige havde smidt mig selv på sofaen. Men efter en gåtur ned og handle, så fik jeg (underligt nok) mere energi og pigerne hyggede resten af eftermiddagen med lego, tegnesager, danseri og Ipad.

Igår bagte manden og Julia småkager på den sukkersøde måde med masser af glasur. Her er det fine resultat.


Julia syntes det er hyggeligt at tage billeder med min Iphone; det giver både nogle ret fede billeder i hendes perspektiv, nogle temmelige uheldige billeder af hendes forældre og ret så mange billeder som bare skal slettes igen. Men her er lidt af dem, som hun fangede i dag - hun tog også et par billeder af mig, men jeg skåner jer (og nok mest mig selv) ved ikke at vise dem frem....



Det går fremad med mit granny stripes tæppe til Julia. Der bliver rigtig brugt rester af mormors garnlager, men det er jo meget godt, for så er der en undskyldning for at købe nyt. Det måler nu 60 cm, og skal kun være 160 langt, så der er ikke længe igen - især når det nu ikke er så bredt, jeg hækler med dobbelt garn og hæklenål 4. 


Ellers bliver der brugt en del tankevirksomhed på, at nu kommer lillebror snart, og hvordan det skal gå, når nu Alberte ikke er mere end knap 19 måneder. Men jeg har besluttet i dag, at jeg ikke vil bekymre mig på forskud, og at det kommer til at gå godt - for jeg er jo heldigvis velsignet med en rigtig god mand og en skøn mormor i bryggerset. 

Lykken er at se sine børn fordybe sig i en god leg...

Kram J

Ingen kommentarer:

Send en kommentar