lørdag den 6. oktober 2012

7 uger...

Imorgen er Villads 7 uger; det føles på den ene side, som var det igår, han blev født og på den anden side, så føles det som om, han altid har været en del af vores lille (eller store er det jo efterhånden) familie. På 7 uger er det lille mennesker vokset 8 cm og har taget mere end 2 kilo på, han kan smile og pludre og kigge os så dybt i øjnene, at vi er sikre på, at han ser helt ind i vores sjæl. Han er en mild dreng, som har rigtig meget brug for at være tæt; det betyder, at der ammes rigtig meget og soves rimelig lidt.

 Villads få minutter gammel
Villdas 6 1/2 uge gammel

Dagene går alt alt for hurtigt... Den her barsel skal nydes; og så er det jo heldigt at der er lang tid til jeg skal tilbage til "det virkelige liv". Jeg har faktisk været på barsel i snart to år, og hvis jeg følger den oprindelig plan, så skal jeg først tilbage i november 2013. Jeg syntes, at det er en gave at gå hjemme med vores børn så længe de er små. Det er jo hele familien, der nyder godt af, at jeg går hjemme; det giver en ro og overskud i hverdagen, at det kun er farmand der skal på arbejde. Jeg er glad for vores valg om, at jeg går hjemme, så længe jeg overhoved kan med vores børn - også selvom det nogle gange betyder, at vi må tage nogle lidt kedelige økonomiske valg.

 Alberte Lækkermås, der bare er en rigtig bullerbasse, der hviler i sig selv og bare er så glad altid. Hun snakker og snakker og hver dag kommer der nye ord.
 Julia Smulia fra Ukraine, 4 1/2 år, børnehave-pige, og nogle gange teenager. Hun vil meget gerne have sminke på i børnehave, har fået sin første kæreste og går til zumba. 
 Lækre Villads, der dufter af baby, smiler og bare er baby-dejlig.
Og ja, det gør faktisk ikke så meget, at jeg bliver vækket x antal gange om natten, for nogle gange, så fanger man de der helt særlige kærlige øjeblikke, mens alle andre sover. Her ligger manden og Julia helt tæt sammen - de sover begge to tungt og trygt. 

Lykken er familielivet - og nej jeg prøver ikke at male et rosenrødt billede, for nogle gange er det også skide hamrende hårdt, men når alt kommer til alt, så er vi så rige med al den kærlighed vi har i vores liv.

Kram J


Ingen kommentarer:

Send en kommentar